Friday, June 7, 2013

My Review- FOUNDATION

Salam.

Nak cerita sket fasal Bedak Arab-summer cake Kokuryu nama penuh die. Bentuk die ce Google.. Tak pun ni ha, aku bagi la kat sini image nye..




Pendapat aku, bedak ni sangat osem! Kulit aku jenis berminyak, berpeluh. So sebelum ni aku ade cuba bedak kompak (compact powder) Maybelline. Tapi cannot go lah. Huhu.

Then aku teruskan pemakaian Fair & Lovely selama 5-6 tahun jugak. Tu pun best. Kulit aku maintain.

Then aku saje gatal kan nak try foundation2 ni ha.. Aku beli yang Maybelline punye. Adela sekali aku pakai. -_- Jerawat!

Pastu aku dah tak berani nak try apa2 foundation sume.

Sampai la tetibe aku berani, aku nak try Meiko Naturactor tu. Peniaga tu terus smash2 aku, die cakap jangan beli Meiko, tapi beli Supra Kryolan. Sumpah aku takut time nak beli, sebab aku ingat kulit jenis aku ni memang TAKKAN merasa nak pakai foundation2 ni.

Tapi atas tahap keyakinan peniaga tu level 380 (game Candy Crush), aku pun tersampuk terus beli.
2 hari jugak terbiar natang Supra tu, lalu aku pun memberanikan diri.

Pendapat aku tentang Supra ni atas keadaan kulit aku yang berminyak & sentiasa berpeluh ni, pakai Supra memang HOSEM!

Kulit akan nampak natural, (aku pilih warna 4w), bile berpeluh pun tak rimas & minyak2 kat muka ni nampak tak beriya time pakai tu. dari 5 bintang aku leh bagi 4!
Harga RM50 (botol kecik)

So nak cerita fasal Bedak Arab.

Kalau korang google Bedak Arab ni, die 3 dalam 1.
  1. Pelembap
  2. bedak asas
  3. foundation

    Bukan sebab bentuk die camtu die hanya semata2 bedak asas. NO.

    Cara pemakaian die korang kene basahkan span, perah2 sikit2 pastu kene tekan2 sikit la kat atas permukaan Bedak Arab tu. Macam pakai foundation.

    Ni aku punye testimoni. Testimoni Nak Cepat nama dia.
Sebelum tacap bedak.
Gemuknye -_-

After tacap Bedak Arab - Russet
Aku amek kale Russet. Russet ni kene kat kebanyakan kulit orang2 Malaysia. So ni hasilnye...

Nampak tak perubahan yang sangat memuaskan hati kan! So korang2  kene try Bedak Arab ni OK!

Jangan ade yang terbeli yang tiruan! Nanti pakai kat muke jadi gatal..huhu
Harga yang aku beli Bedak Arab ni RM45 (harga kawan2) :D

Kbai!

Gambar Hiasan:
**Asal perempuan mekap je, menipu, ni la penipuan lelaki ceh!



;P

No comments: